Коефицент на щастие

bebe

Информацията е разпространена от БТА. Без коментар, само много въпроси.

ООН публикува рейтинг на най-щастливите страни в света. България е на 144-то място от 156 държави, и се нарежда след Афганистан (143). На първите места са Дания, Норвегия, Швейцария, Холандия и Швеция. Проучването е направено в периода 2010-2012 година. Класацията е формирана от шест фактора, сред които – реален брутен вътрешен продукт на човек от населението, продължителност на живота в добро здраве, възможност да разчиташ на някого от близкото си обкръжение, субективната степен на свобода при вземането на решения, защитеността от корупция и щедростта. Наши близки съседи са доста по-напред в списъка – Сърбия (106), Босна и Херцеговина(107), Македония (118). В дъното на класацията са ред африкански страни Гвинея, Танзания, Руанда, Бурунди, ЦАР и Бенин. Най-нещастната страна в света е Того.

9 thoughts on “Коефицент на щастие

  1. Весела каза:

    дрън-дрън, била съм в Швейцария, която се нарежда в челната десятка, а имам и близки там, ако това е страна с щастливи хора, здраве му кажи ! супер зле са, оперират гласните струни на кучетата, за да не нарушават тишината

    • Mila каза:

      Това не е ли нарушение на правата на кучето!?
      Ами и аз имам проблем с това да се измерва щастието. Въпрос на субективно усещане е и въпрос на фактори, които приемаш за значими, ако си изследовател… брутният вътрешен продукт, поне според мен е странен фактор…

  2. Весела каза:

    и според мен също, не знам кой го е измислил това (за БВП), истината е, че най-бедните хора са най-щастливи. една приятелка беше в Пакистан и каза, че няма толкова усмихнати и сърдечни хора – а имат по едно ядене на ден и по една риза на гърба си. а помниш ли приказката за ризата на най-щастливия човек ? (който всъщност нямал дори риза). щастието, в по-горната публикация, е общоприето понятие, просто термин – а иначе е дълбоко и лично, моментно преживяване, което се съмнявам, че може да бъде измерено по какъвто и да било начин

  3. Методи каза:

    Мила, ето малко по-подробно по темата: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=2288596
    Ето и оригиналния доклад: http://issuu.com/earthinstitute/docs/worldhappinessreport2013_online
    При всички положения плашещо е как е възможно българите да сме толкова назад и сами да се оценяваме като нещастни.

    • Mila каза:

      Мерси, Методи! Ще прочета внимателно. Професионално включване 🙂 Аз, разбира се, не съм против да се оценяваме като нещастни, против съм да продължаваме да смятаме, че някой друг е отговорен за това.

  4. castalia fons каза:

    Аз също не съм против самооценката. Изумявам се обаче как е възможно да сме 13-ти отзад напред.
    Забелязваш ли какви страни са пред нас – Сирия, за бога!
    Ние смятаме, че сме по-нещастни от сирийците.
    Един от авторите на доклада – Джефри Сакс, отбелязва, че в общества, където традиционният морал (независимо дали е оформен от никомаховата етика или от будизма) не е изместен от консуматорското общество, хората се чувстват далеч по-щастливи.
    С една дума – що за ценности припознаваме тук? Викам да го обсъдим на някой обяд, че ми е долипсвало 🙂 Поздрави!

    • Mila каза:

      Обядът винаги възможен в най-гостоприемния офис на света 🙂 Съгласна съм с Джефри Сакс, той, сигурна съм, ще се почувства поласкан. И пак – да се оцениш, като „нещастен“ не е беда, беда е да нямаш план как да станеш по щастлив 🙂
      PS: Вземи дойди! 🙂

  5. Весела каза:

    „Щастлив е този, който знае, че нищо не му трябва“, това за мен е най-точното определение на щастието 🙂

Вашият коментар

