Три години, четири кампании

Преди малко повече от три години имах честта и удоволствието да поема ролята на „експерт кампании и комуникации” в Институт по социални дейности и практики. Работата беше натоварена и интересна, а любимата част от нея бяха обществените кампании.
Като човек, който вече имаше 5 годишен опит като експерт по дигитален маркетинг за бизнес клиенти, за мен беше професионална мечта и предизвикателство да правя обществени кампании за промяна на нагласи.


Четирите кампании в тази публикация не са единствените по които работих през последните 3 години, но по различни причини са любими и ме карат да се гордея с постигнатото от тях.
Работата по кампаниите започваше с изграждане на концепция съобразена с целите на проектите по които бяха кампаниите, целите на организацията и възможностите на екипа, продължаваше с комуникиране и прецизиране на концепцията заедно с екипа, изграждане на партньорства с медиите, комуникация с медиите, копирайтинг на материалите по кампанията, създаване на визуални материали, планиране и реализиране.
Кампаниите разполагаха с много малък бюджет или не разполагаха с такъв. Дигиталната част от кампаниите не е била подкрепяна финансово, достигането е благодарение на споделянето в професионални и родителски групи във Фейсбук.

Училището като сигурно място за децата
Насочена към: родители и учители, като отговорни възрастни, чиято мисия е да осигурят сигурна среда в която децата да се учат и формират като уверени и справящи се хора.


Цели:
• да постави агресията в училище на като тема в общественото пространство;
• да обърне внимание на нуждата от безопасна и подкрепяща училищна среда;
• да предизвика обществен дебат относно начините и формите за по-добро взаимодействие между родители и учители;
• да апелира за повече взаимно уважение, подкрепа и доверие между родители, учители и ученици;
• да популяризира и да засили интереса към ресурси и обучения по темата;


В рамките на периода на кампанията се проведе активна медийна кампания включваща излъчването на видео и аудио клип, поставянето на билборди, онлайн банери, различни активности в социалните мрежи, интервюта и информационни срещи със специалисти и обучители на Институт за социални дейности и практики.
Кампанията беше подкрепена с публикации и интервюта в редица медии, bTV и програмите на БНР се съгласиха да бъдат медийни партньори и излъчваха видео и аудио клипа в квотата си за обществени кампании, НДК и Метрополитен София излъчваха клипа по екраните под тяхна юрисдикция, също безплатно.
Клипът по кампанията може да гледате тук:
Кампанията получи приза „Кампания на годината в социалната сфера” от Столична община.

Ръцете горе – срещу телесното наказание над деца
Насочена към: родители, професионалисти и широка общественост.


Цели:
• да информира за вредата от телесното наказание в дългосрочен план;
• да създаде нагласи за нуждата от елиминирането му;
• да насърчи приемането на практиките на позитивното родителство;
• да насърчи търсенето на ресурси и подкрепа от професионалисти за преодоляване на лошите възпитателни практики в семействата;
• да популяризира онлайн приложение за родители по темата.


В рамките на периода на кампанията имаше активна банерна кампания във Фейсбук, материалите може да разгледате на тази страница: Ръцете горе Концепцията, дизайна и изпълнението и планирането на фейсбук кампанията е мое дело. Информацията е базирана на представително научно проучване на това как се отразява домашното насилие над деца.
Тази кампания получи много силен медиен отзвук и подкрепа, на края на периода можехме да се похвалим с 36 медийни публикации свързани с кампанията.


Бдителни родители
Насочена към: родители, професионалисти работещи с деца и широка общественост.


Цели:
• да апелира за повече бдителност, отговорност и ангажираност на родителите по отношение на онлайн заплахите, които грозят децата;
• да постави на фокус проблема със съблазняването на деца в Интернет;
• да напомни, че онлайн съблазняването е манипулация, която цели скланяне на детето към създаване на материали с еротичен характер, чрез които след това може да бъде изнудвано за среща с цел сексуална злоупотреба.


В рамките на периода имаше активна онлайн кампания, проведоха се много директни срещи с родители, учители и други професионалисти работещи с деца. Медийните публикации, свърани с кампанията бяха над 30. Клипът по кампанията беше изготвен от полски партньори по проекта и озвучен на български език.
НДК и Метрополитен София, станаха партньори на кампанията и излъчваха клипа по екраните си безплатно. За целите на кампанията беше създаден специален сайт и фейсбук страница, които продължават да съществуват и имат своите заинтересовани потребители.
Клипът по кампанията може да видите тук


Зовът на децата зад затворените врати
Насочена към: родители, широка общественост, професионалисти работещи с деца.


Цели:
• да насочи вниманието към децата, които са жертви или свидетели на домашно насилие, показвайки колко болка, гняв, обич и вина има в думите, които казват;
• да повиши чувствителността към преживяванията на децата, когато им липсват думи да назоват страданието, което изпитват;
• да развие разбирането на родителите и обществото за домашното насилие като обществен проблем;
• да повиши информираността, относно последствията за пълноценното развитие на децата, които са свидетели или жертви на домашно насилие;
• да привлече вниманието върху факта, че семейството има основна отговорност за осигуряване на безопасна и подкрепяща среда за детето и да стимулира родителите да поискат подкрепа от компетентни професионалисти, когато имат нужда от нея;
• да повиши информираността на родителите за ресурси и специалисти, които да ги подкрепят за използване на ненасилствени методи за отглеждане и възпитание на децата;
• в кампанията са използвани точни цитати на деца жертви на насилие.


По кампанията бяха създадени 80 фейсбук банера, базирани на цитати на деца, свидетели и жертви на домашно насилие. Може да ги разгледате тук BODROZI, периодичното им публикуване ще продължи до декември 2021 г.
В активния период на кампанията достигането беше до около 30 хил. месечно, без финансова подкрепа, само благодарение на споделяния в родителски и професионални групи. Кампанията получи и много силен медиен отзвук и подкрепа, до тук има повече от 50 медийни публикации и участия свързани с темата.


Това накратко. От октомври вече не съм част от екипа, но оставам с огромна благодарност към колегите от ИСДП за наученото в хубавите и трудните моменти.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s