Работа от вкъщи – как да върви с лекота

Нова ситуация нови предизвикателства. Докато в първите две седмици на извънредното положение много хора бяха по-скоро щастливи, през вторите,  при значителна част от хората започна да се забелязва умора , напрежение,  инертност,  дори депресивни симптоми.

Тези няколко съвета може да са ви от полза да влезете отново „в ритъм”

Не пропускайте сутрешните ритуали

Дори да сте доволни,  че не ви се налага да ставате рано и да използвате градски транспорт в ЧАС ПИК, мозъкът ви превклчва трудно. Той е любител на ритуалите – те му помагат бързо да се ориентира в случващото се. Промените го объркват.  Добра идея е да спазвате поне част от сутрешните ритуали. Ще забележите, че така по-лесно ще се концентрирате. Може би е време отново да сложите грим,  защо не и високи токове…

Мястото, мястото е важно

Много хора, по различни причини,  имат обособено работно кътче в домовете си. Други – не. Предложението е – сега е моментът да разместите мебелите. Направете си работен кът. Не се поддавайте на изкушението да работите полегнали на дивана или свити в неудобна поза. От време на време подобни промени могат да стимулират креативността ви,  но на дневна база – ще ви попречат да бъдете достатъчно концентрирани и ефективни.

График,  рамки,  правила

В различните семейства е различно. При някои новите правила могат да предизвикат конфликти и напрежение. Но, неналагането на график,  рамки,  правила може да ви изтощи повече от усилията по налагането им. Може да ги въведете през игра или през шега. Може дори да си позволите да се заклчите и да сложите предупредителна бележка на вратата. Разбира се – бъдете добри, отбележете кога ще ползвате почивка. Ако сте майка винаги може да се наложи да намерите изгубено домашно или да потушите конфликт – отвоювайте си, обаче правото да го направите в планираната от вас почивка.

Списък със задачи

Направете списъка сутринта.  Ако приключите задачите по-рано – браво на вас. Приключете деня по-рано. Бъдете честни – „Мисля за…” не е адекватна точка в плана. Нека задачите бъдат ясни и конкретни. „Разпращане на 3 оферти” е ясна и измерима задача.  

Планирайте почивки

Приблизително на 40 минути – точно толкова можем да прекараме, без да се разсейваме от задачата. За удобство можете дори да си включите таймер. Между сегментите, направете почивки за 10 минути. Бъдете умни – най-лесно е де прекарате почивката си във Фейсбук. Но,  дали е най-умно?

Общувайте с колеги

Обсъждайте  новини, мнения, впечатления,  искайте съвет. Планирайте ежедневна онлайн среща. Това ще ви помогне да се чувствате свързани и ще помогне на работата да не изостава.

Успех

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s