Едно, две, три, от раздразнението се отърви!

Няма човек, на когото да липсва опит с раздразнението. Това, което го отличава от другите емоционални състояния е степента, в която замърсява емоционалната атмосферата около нас. Раздразнението е въглеродният оксид на емоционалните замърсители. Раздразнението на един човек може да нагнети негативизъм и да предизвиква стресови вибрации, които се отразяват отрицателно върху целия офис, домакинството или класната стая.

Когато чувстваме раздразнителни, ние буквално „ходим по ръба” – ядосани, избухливи, кисели, неприятни за себе си и за околните. Нашата толерантност е по-ниска, много по-вероятно да бъдем ядосани дори от малки разочарования, които обикновено игнорираме.

Реакциите ни към дразнители стават много по-агресивни от обикновено и ни карат да удряме (вербално и физически), да обвиняваме и наказваме хората около нас. Когато шефът е раздразнителен, отравя атмосферата в целия офис. Когато мама или татко се прибира от работа в кофти настроение, на децата им отнема около няколко минути да го усетят.

Когато сме раздразнени, нашите стресови хормони са се активирали. Но и те са невинни. Същите стресови хормони, всъщност са добро наследство от делечните ни предци. Те са помогнали на първобитния човек да бъде в готвност и при шумването на шумка, да изскочи от пещерата и да разбие главата на звяра, който планира да вечеря със семейството му. Необходими или не, все още носим тези хормони в нас.

Повечето хора биха искали да могат да свалят напрежението както свалят мръсна дреха, но, уви, процесът е малко по-дълъг и сложен. Ето няколко неща, които можете да направите на първо време.
Назад към първоизточника

Когато сте сърдити, имате усещането, че всичко ви вбесява. Най-доброто, което можете да направите е да върнете лентата, за да откриете първоизточника. Стресиращото събитие често е в състояние да ви изненада или е комплексно – съвкупност от натрупано напрежение и лош късмет. И все пак, ако ви е раздразнила некомпетентността на колега, най-малкото, което можете да направите, е да не си го изкарвайте на детето.

Намалете кофеина и алкохола

Твърде много алкохол, за да се приспите и твърде много кафе, за да се събудите е клопка, която може да ви донесе само негативи. Намалете или спрете приема на стимуланти от всякакъв вид. Ще установите, че когато спрете „горивото”, стресът и раздразнителността бавно ще започнат също да се оттеглят. Лесно е да се каже, трудно да се изпълни. Просто бъдете съзнателни и последователни!

Открийте истинската причина

Бъдете честни. Поводът е нещо различно от причината. Често, като причина за раздразнението разпознаваме малки неща – кола, която ни е изпръскала, човек, който ни е настъпил, продавачка, която ни се е сопнала… А други нерешени проблеми и конфликти ви уморяват и притесняват, но вие не искате да им обърнете внимание, но те ровят и ровят и стават по-големи с времето, а вие по-раздразнителни.

Почувствайте чувствата си

Наистина ли искате да се разкрещите? Наистина ли искате на накажете някого? Или ви иде да се разплачете, или копнеете да получите нечия топлина и подкрепа? После просто го кажете на глас.

Сменете перспективата

Вероятно често се чувствате раздразнени за малки до средни неща. Спрете! Припомнете си как върви живота ви в глобален план. Трябва ли да се ядосвате за деболии, или просто да погледнете хоризонта? Справяте се добре. Така и ще продължи. Има много неща за които да се радвате и да сте благодарни. Помислете за тях! Ако сте твърде изнервени, за да го направите, опитайте друго…

Освободете се от негативната енергия

Раздразнението е във вас, преди да раздразните някой друг, който на свой ред да ви вбеси, опитайте се да спрете заразата. Тичайте, плувайте или просто ходете с бърза крачка. Или си намерете достатъчно голяма (пък било и напълно невинна) възглавница и добре я подредете. Както вече изяснихме, не сте виновни вие, а стресовите хормони. Ако ги изпомпвате в пределни количества, ръкавици и боксова круша са най-градивния подарък за вас. В краен случай…

Тихо и спокойно, леко и приятно

Намерете тихо място където да помислите и да се освободите от суматохата и активността около вас. Почивката и презареждането са най-голямото благо. Дайте възможност на ума си да се рестартира. Свалете оборотите съзнателно. Слушайте лека музика, направете стречинг или йога, медитирате, или вземете ароматна вана. Ако не успявате сами да свалите оборотите, обърнете се към хипнотерапевт, нека той бъде вашият временен гид в научаването на спокойствие.

По материали от https://www.psychologytoday.com/

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s