Групови упражнения за подобряване на концентрацията

Упражненията могат да бъдат използвани в произволно големи групи от деца, ученици, студенти, служители, в обучителна, тренингова или терапевтична среда.

Може да ги използвате за почивка, преход към следваща работна задача или просто за забавление, в групата, с която работите. Със сигурност ще вдигнат енергията и ще „събудят“ вниманието на групата.

Моля съобразявайте „промото“ на упражненията със съответния контекст.

Къде беше?

Поканете участниците да се разкършат, ако имат нужда, после да седнат удобно и да затворят очи. После да помислят за някой момент в своя живот, когато са се чувствали много отпочинали, спокойни и щастливи. Призовете ги да се пренесат мислено отново там и да преживеят отново преживяното. Не давайте твърде подробни инструкции, вярвайте на въображението на участниците. Призовете ги, когато са готови да отворят очи. Благодарете им и ги поканете да разкажат къде са били. После продължете с планираната работа.

Накъде бяга мисълта ти?

Това упражнение е вариант на другото, но и доста различно като цел и изпълнение. Поканете участниците да се разкършат и да се разтъпчат. Да се откъснат максимално от случващото се в групата. После да седнат удобно и да оставят мисълта си да лети сама в посоката, в която я влече. Апелирайте всички да разкажат за това, което ги е занимавало. Мислите може да нямат позитивен знак, но изразяването им ще подпомогне разбирането и яснотата на актуалния личен проблем. После помолете участниците да се концентрират върху актуалните задачи на групата.

sealy-mattress-sleeping-beauty-600-65893

Взаимен масаж

Масажът е винаги добра идея, но уви, не е подходящо предложение за всяка група. Преценете дали може да поканите участниците, с които работите, да образуват кръг, в който всеки масажира плещите, врата и главата на всеки. Може да направите бърза анкета кой как се е чувствал по време на масажа.

Ходене със затворени очи

Поканете групата да стане и да се разходи, после, нека всеки заеме място в пространството, което и както му харесва. После да затвори очи. После да се „вслуша“ в тялото си – има ли някъде по него болка или дискомфорт. После да се раздвижи и да престъпи, после още и още да продължи разходката си без да отваря очи. Дайте достатъчно време на участниците, после апелирайте за увеличаване на темпото. После още веднъж и още веднъж. Ще започнат да се чуват хихикания. Повечето участници трябва доста да се концентрират, за да не се блъснат в други хора или предмети. После започнете да намаляте темпото до пълно спиране. Помолете участниците да останат още малко със затворени очи, да ги отворят, когато са готови и да се върнат на първоначалното си мястото.

Групова везна

Поканете участниците да се подредят прави в кръг на около 2 ръце разстояние един от друг. После нека всеки се разкърши по начин, който му е приятен. После идва трудното, всеки трябва да направи везна, но като при това държи ръцете на двамата участници до себе си. Групата няма да успее от първия път, но много ще се забавлява. Не забравяйте да инициирате взаимни аплодисменти за края.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s