Интерактивни развиващи игри с думи

Камъче в купичката, петаче в буркана, бобче в гърнето, капка в морето с интерактивни развиващи игри за деца. Предполагам, че могат да се използват и в тренинги с възрастни, но аз работя предимно с деца и това започва да личи.

Комбинирам основно техниките на гимнастика за мозъка, психодрама с деца и философия с деца, но продължавам да търся и да въвеждам нови упражнения и игри. Комбинирам упражненията спрямо динамиката на всяка група и желанията на децата.

Общото за всяко занятие е, че има физическо загряване, мисловни игри и свободна игра. В този пост съм се постарала да събера игрите с думи, за които се сещам, може да ги използвате заедно или поотделно, като внимавате за възрастта на децата и готовността им за работа.

Стихиите

Участниците са подредени в кръг. Водещият се договаря с тях, че ще назовава четирите стихии – вода, въздух, огън и земя. Когато каже „земя” – всички пипат земята, когато каже „вода”, вдигат ръце встрани и имитират вълни, когато каже „въздух”, вдигат ръце напред и правят вятър, когато каже „огън”, вдигат ръце нагоре и имитират пламъци с китките. След известно време водещият може да забърза темпото и/или да предложи друг от групата да бъде водещ.

Кажи дума

Условието е просто – един от групата казва дума, а другите импровизират действие около нея. Всеки решава какво, например някой казва „море” – всеки е свободен да избере дали ще плува като риба, ще се пече на плажа или ще играе на топка.

Познай думата

Тази игра е разновидност на предишната и отново е насочена към изграждане на ролева пластичност. Един доброволец от групата излиза от стаята, а другите се договарят за някоя дума, когато доброволецът е върне всички изиграват пантомимно нещо свързано с договорената дума. Доброволецът трябва да я познае. После от залата излиза друг.

Думи с буква „М”

Условието е просто. Един участник започва да казва азбуката наум, а в някакъв момент друг участник го спира. Буквата на която е спрял става буква на играта. Броящият първи казва дума с „м”, а след него и всички останали. След известно време буквата се сменя. Добре е участниците да се редуват в точен ред, за да няма неучастващи.

Краят за начало

Упражнението се прави в кръгче. Някой казва дума, следващият казва дума, която започва с последната буква на първата дума и т.н.

„Която се римува с…”

Водещият казва: „Намислих си дума и тя се римува с…” Групата прави предположения, коя е думата. После друг казва своя дума.

Помнете – важно е да е весело и никой да не се чувства пресиран!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s