Какво дебне в метрото

metroВ метрото дебнат джебчии е простичкият и бърз отговор. Вчера лично го установих. Интересен феномен. Дребна престъпност. Повечето хора, вероятно не си правят труда да подадат жалба. И аз не го направих. Позвъних в прилежащото РПУ и обясних как, кога… Отговорът беше – „Ако решите, елате и подайте жалба, работим 24 часа в денонощието. Но дори и да го направите, всичко е заминало, дори да ги хванем, нищо не можете да докажете.“ Полицаят, с който разговарях не се представи и категорично не се впечатли от това, че доста добре мога да опиша джебчиите. Професионалният му коментар беше „Най-вероятно са те, но не можете да го докажете.“

Дадох си сметка, че единственото смислено, което мога да направя е да опиша метода, за да предпазя други „мирни граждани“. Беше вчера, ден 1 март, вечер, към 18.30. Прекарах следобеда с децата на приятели. Беше един разкошен следобед. Парк, игра, закуска, приказка, удоволствието прекрасен малък човек да заспи пред очите ми, игра с батко му, сладък разговор със завърналите се родители… и една щастлива аз, тръгнала към дома с мисълта, как ще сложи вечеря, а после ще отиде на кино с порасналата си щерка и любимия мъж.

Качих се в метрото на „Университета“, на „Сердика“, влакчето се понапълни и когато минахме „Опълченска“ се почувствах длъжна да се „престроя“, за да съм по близо да вратата и да не газя хора в опита си да сляза навреме на „Константин Величков“. Направи ми впечатление, че една висока, слаба, безцветно облечена жена към 40-те, един среден на ръст мъж на приблизително същата възраст, със силно зачервено лице и едно момиче към 12-14 годишно не ми правят път.

Реших, че така или иначе ще успея да сляза като се размести народа на спирката и останах близо до тях. Както се оказа – прекалено близо. Загледах се в момичето – кожата и тялото бяха като на момиче на 12-14 години, но погледът беше много по-стар. Прав нос, бяла кожа, тъмна прибрана коса, тъмни очи, анцунг или клин и белезникаво яке…

Влакчето спря, слязоха хора, аз заобиколих групичката и също слязох. Установих, че портфейла ми липсва в магазина, в който влезнах, за да занеса, както се полага, „нещо сладко“ у дома. Имах около 70 лева и дебитна карта. Блокирането на картата се оказа лесно – дежурен телефон, любезна банкова служителка. Другите прилежащи дреболии, за съжаление бяха безценни – миниатюрни бележки посветени на „най-добрата мама“, новогодишен късмет от преди две години, който се оказа пророчески, пет поредни снимки за документи на детето, визуализиращи как расте…

И, разбира се допълнителният бонус от преживяното – въпросът: „как може да съм толкова тъпа?!“ Но, Заговезни е, прощавам си. На тях също.

Снимката е от сайта на „Новини БГ“

4 thoughts on “Какво дебне в метрото

  1. bozho каза:

    Преди време съпругата ми за малко не стана жертва на крадец в метрото.
    Точно преди да се затворят вратите и влакчето да потегли, някакъв и дръпнал силно чантата и почти я съборил. За щастие не успя да и вземе чантата. После си продължил съвсем спокойно по перона, докато влакът набирал скорост.
    Явно такива инциденти стават при слизане и крадците много точно са отработили тактиката до секунди.

  2. Mila каза:

    Да, професионалисти са хората. Аз си мислех, че в метрото е относително безопасно заради камерите, но сгреших 🙂

  3. Габриела Балева каза:

    Благодаря,Мила за предупреждението! Всеки ден пътувам с метрото и аз си мислех,че е малко по-спокойно в сравнение с надземния градски транспорт. Но явно джебчиите се чувстват комфортно там и въпреки полицията на всяка спирка си крадат необезпокоявани. Подсети ме за „малките съкровища“, снимки на любими хора и бележчици и веднага ги прибирам.Не е ли странно,че се примиряваме със загубата на парите,които толкова трудно изкарваме?

Вашият коментар

