Подслушан разговор

C1Ден понеделник, стандартно бързам и стандартно закъснявам за работа, решавам да овладея закъснението, като се метна на градски транспорт – упражнение, което никак не харесвам и всячески се стремя да избягвам. Скачам почти в движение в една петица, възможно най-ведро изчуруликвам на шофьора: „Добро утро! Два билета, моля!“, вземам си билетите и се опитвам да забравя изръмжаването, което ги придружава.

Щраквам си билета, установявам, че е щракнат наполовина и се опитвам да не мисля лоши неща за гражданинът натикал хартийки в перфоратора. Справям се криво-ляво и усещам, че се возя до някакъв чичко-охранител некъпан от седмица или поне ароматен като некъпан от седмица. Отново се опитвам, опитвам се да не дишам, но не ми се получава и започвам да се придвижвам към друга част на тролея.

Намирам си островче на ароматно спокойствие. Дори си намирам свободна седалка. Сядам и въздъхвам. И тогава започвам да подслушвам, без да искам, разбира се. Около двадесет годишно момиче с дънки и семпъл потник води разговор по телефон и изобщо не се стреми да го скрие от сутрешните си спътници. Дава доста шумни, но и доста адекватни съвети на свой близък, очевидно в провинцията. В един момент съвсем вдига децибелите и ясно и отчетливо нарежда:

– Не се мотай, идвай, идвай тук ти казвам! Ако имаше кой да ти дава пари, разбирам, ама няма. Няма смисъл да седиш там! Ето, аз десет дни съм без работа, пуснала съм 35 сивита, обадиха ми се 28 човека, бях на 15 интервюта вече, на другите нямах време да отида и ето – намерих работа, 15 часа, два на два дни, не знам дали ще я приема, може да изчакам малко, но не е вярно, че няма работа, който търси – намира. Не се мотай! – Някъде около тази реплика момичето установява, че е център на внимание, прекратява разговора и изчезва по някоя от спирките.

Аз оставам да си мисля още две спирки нататък, да си мисля, че отдавна не съм имала по-оптимистично преживяване.

Вашият коментар

