Ако математиците бяха шоумени

66848_452560328160195_1103602724_nХубавите неща трябва да се казват! Нещо хубаво ми се случи тази вечер. Казвам си. Още по-хубаво беше, защото беше неочаквано. Бях на пролетния концерт на СМГ. В качеството си на горд родител на на петокласник от гимназията в края на работния ден завлякох към голямата зала на ВИАЗ скръбната си физиономия. Не че съм мрънкало, но цял ден съобщавах плановете си за вечерта с тона, с който бих обяснила, че отивам на зъболекар – не е приятно, ама е въпрос на отговорно поведение и се налага някак си…

Залата е доста голяма, а аз със задоволство установих, че не с съм сама сред море от деца – намираха се и други отговорни родители. Събитието закъсня с дестина минути, но започна. Започна неубедително. Някакви деца с пресъхнали гърленца се опитваха да влезнат в ролята на конферансиета.

В някакъв момент група петокасници излязоха и запяха. Когато започна „Сладкопойна чучулига“, последните редове избухнаха, размахаха светещи телефони като на рок концерт, мярнаха се и запалки, бързо им доскуча и започнаха да си правят мексиканска вълна. Малките, разгеле приключиха преди залата да пламне, а героите от последните редове започнаха да скандират името на учителя си по музика. Той излезе и с поклон прие комплиментите на публиката.

После се заредиха номер след номер, танци и песни, песни и танци. Водещете влезнаха в обувките си и скечовете между изпълненията започнаха да се получават. Истината е, че отдавна не съм се забавлявала така. Децата се оплитаха, грешаха, бяха несъвършени в нещата, които показаха, но бяха толкова искрени в старанието си, толкова истински! Стана ясно, че и сценарият е написан от ученици.

Когато обявиха край на шоуто, щерка ми шумно изрази разочарованието си. Дадох си сметка, че аз също не искам да свършва.

Вашият коментар

