По-добре Дъмбълдор да дойде!

imgОтдавна не се бях заглеждала в политическия живот. Всеки ден преминавам през значимите издания и информационни сайтове, но прегледът, който правя е профилиран. Дори за мен – информираният човек, беше шок да установя колко се е забатачило положението. Дадох си сметка, че работя, живея и съм относително щастлив професионалист, майка, жена, но встрани от мен държавата сякаш се е разпадала…

Сега с настървение чета и наваксвам. Какво да кажа – политическите анализатори от всякакъв вид, общо взето свиват рамене – „стана тя една… но и по-зле е било“.

Но, до тук, до днес си давам сметка за следното – има виновен за ситуацията и аз съм този виновен! Причината да съм отговорна е проста – абдикирах от гражданските си отговорности. Не съм не протестирала, не съм била политически активна от 97-ма. От тогава реших, че това да работя и да продължавам да се квалифицирам, за да работя по-добре, стига.

Явно не стига. Сега някакви хора вдигат шум и се опитват да ме убедят, че са моят глас. Не са! Те са последният глас, който искам да чуя. Те настояват някой да се погрижи за тях – бащицата, държавата, Европата или Дъмбълдор. Когато те говорят, аз чувам, че сме пропилели четвърт век. Четвърт век на фона на световната история е нищо, но четвърт век от моя живот е стряскащо много време. Но, аз съм виновна за това!

Анализаторите припомнят крилатата фраза от 97-ма „Властта се търкаля по улиците”. И никой не е изненадан, че читави желаещи да я вдигнат няма. Най-оптимистичният сценарий е да я вземат по-малко вредни хора. Или поне честни такива. Такива дето, ако не друго ще осигурят законова рамка и ще оставят обществото да се саморегулира.

Какви са шансовете да се случи това? Клонят към нула. Но, аз съм виновна за това!

Вашият коментар

