Покълване…

CliДнешното „набързо изкукване” е посветено на диетите. Както е казал класикът „отчаяно крача по нашата нежна планета: половината човечество умира от глад, другата половина пази диета.“. За справка – класикът Стефан Цанев. Да се поздравим с това, че все пак, все още сме от половината, която, ако реши – пази диета. А, ако реши – не пази.

Работя в екип, с преобладаваща женска част. От близо две седмици се депресирам и комплексирам, защото почти няма жена в офиса, която да не отпочна диета. Нормално и разбираемо следпразнично поведение. Аз, противно на всяка уважаваща себе си блондинка, съм тотално неспособна да пазя диети. Твърде са ми сложни, не успявам да ги схвана. А и много не обичам някой да ми казва какво да правя, пък бил този някой и култов диетолог.

Понякога постя, но го правя не заради диетата, а заради напомнянето, което носи постът – напомнянето да изчистиш лошото и мръсното, тъгата и обидата… и каквото още имаш за изчистване. Не правих този Коледен пост. Не намерих какво да чистя. Не се чувствах мръсна и лоша.

Но, тези дни, в тази неочаквана януарска пролет случайно прочетох за „житния режим”. Знаех за него от моя близка. Много харесвам нея, заради което и се погрижих да попрочета. Мрежата е пълна с информация, впрочем, който иска може да се подкове концептуално.

Та – аз от днес съм на житен режим! Защото така искам! Харесва ми идеята за пречистване и покълване. Лично и биографично си давам сметка, че е време да покълнат нови неща и хора в мен. Харесва ми и идеята да си го припомням механично чрез храната за известно време, докато се превърне в част от мен.

Кратичкият преразказ на режима е следния – 3 лъжици мед, 3 ябълки, 9 ореха и 100 гр. жито на ден. Житото трябва да може да покълва (да не е грухано).  Залива се с топла вода от вечерта и се хапва на следващият ден. И така 5 дни. После два почивка, после, може още 5 и така…

2 thoughts on “Покълване…

  1. Virginie каза:

    Мила, знаеш ли аз от кога му се каня на този Житен режим, ама и аз понеже намирам подобни работи за твърде сложни, все не се захващам:) Сега, с този си пост, ти ме ръчна още малко и, като знам, че имам съратник в трудното начинание, да взема пък и аз да почна…От къде се купува такова жито, като за начало?:)

    • Mila каза:

      Аз го намерих без да го търся на Женски пазар. Зачудих се защо е, сякаш някой ще си сее жито на жълтите павета, после си спомних и ми стана хубаво, та реших да опитам 🙂 Предполагам, че го има на диетичните щандове на хипермаркетите и по био магазините. Същинският режим започва в началото на февруари, тези дни са някаква подготовка, ако ти е важна буквата… А, ти – давай, ще си споделяме опит 🙂 за сега не е мъка, изумително засищащо е…

Вашият коментар

