Майката на Пипи

Майката на Пипи е майка и на Карлсон, Емил, Роня, Мадикен, Расмус, Кале детектива и много други. Наистина е чудно защо Пипи е припозната като любимото дете и е детето-емблема. Тя просто е първородното литературно дете. Появява се, докато Астрид се грижи за болната си родна дъщеричка. Може би затова има толкова много болка едва скрита от щуротиите на този образ.

„Пиша, за да забавлявам детето в мен, но желанието ми е историите ми да развличат по същия начин и другите деца.” – казва Астрид Лингрен и няма как да не и повярваме. Карлсон от своя страна твърди: “Че съм умен – умен съм, но защо съм толкова красив?! Сигурно, защото съм скромен, а скромността краси човека.”

А, аз днес аз си мисля, че може да направите доста точен психологически прочит на всеки произволно избран човек, ако го накарате да избере кое е любимото му Астрид Линдгеново чедо. Опазил Господ да няма такова! Но това е друг прочит!

А, днес тя има рожден ден. Уви, вече десет години не е на този свят, но в друго интервю споделя: „Нямам нищо против да умра. Ще го направя с радост, но сега трябва първо да изчистя къщата.” Да благодарим, че къщата и е била така добре изчистена дълги години! И да си спомним с усмивка за майката и за децата и!

Вашият коментар

