Да запалим по цигара

Не съм съгласен с Вашето мнение, но съм готов да умра за правото Ви да го изказвате.

Волтер

Не се вълнувам особено по повод забраната за пушене на обществени места. Не се чувствам лично въвлечена в тази „битка“. Но воплите на приятели и познати днес искрено ме забавляваха. То, най-много днес и утре, вдругиден темата ще е по-стара от от стар вестник. Ще е топло и хората и без друго няма да напират да пушат на закрито – ще си пушат на открито и ще се радват на живота. Наесен – ще отменят наредбата. Вече се случи веднъж преди няколко години. И тогава не беше трагедия, но сега ще е пълна комедия.

Лично аз се броя за непушач, е непушач рецидивист, разни ситуации (земетръсни) и разни хора (те си знаят) връщат желанието да запаля. Този прекрасен щастлив момент, това първо дръпване, тази любима сигурна патеричка…

Но, да – все ми е едно за забраната, ама като ми забранят да пуша, започва да ми се пуши. И все ми е едно за забраната, ама ме е яд, че ограничават правата на хората. В крайна сметка всеки има правото да се самоубива както прецени и колкото бързо прецени. Искрено вярвам в саморегулацията и на обществените, и на личните отношения, на километри далеч съм от допускането, че забраната може да се отрази благотворно на здравето на населението.

Психолозите знаят, че говоренето за вредата от алкохола, наркотиците, цигарите е своеобразна рекламна кампания за тях. Хората, които злоупотребяват имат друг проблем и той трябва да бъде открит. Злоупотребата просто е симптом.

А, и друго, подобна забрана дава просто поредна възможност законът, който и без друго в България не е на почит, да бъде нарушаван. Наред с това създава удобна, Божем, преудобна ситуация за курупционни практики.

Вече зверски ми се спи, забравих имам ли друго за казване, може би нещо такова: „Спрете цигарите и забраната за пушене на обществени места!“

One thought on “Да запалим по цигара

  1. Mila каза:

    Този текст беше в съботния брой на вестник „Преса“. Благодаря вестник „Преса“! Благодаря Елена Кодинова! Много е мило, че професионалистите четат блоговете, че и препубликуват, като преди това искат съгласие. Пиша тук без претенция, но страшно се радвам на такива неочаквани комплименти!

Вашият коментар

