Когато бях врачка

Много години назад. Стара къща в центъра. Високи тавани, високи, тесни прозорци, голяма стая, запълнена с бюра, бюрата покрити с книги, вестници, различни колоди карти „Таро”. Телефоните – четири, импулсни, рекламират се основните вестници: „Узнай бъдещето”. Понякога четири човека едновременно разнищват четири различни бъдеща и се надвикват. Стаята се пълни с шум.

Врачките – от четири до шест на брой, в зависимост от времето през деня. Различен пол, възраст и занятие.  Всеки намира с какво да запълни времето, когато телефоните мълчат – чете, плете или говори за нещата от живота. Плаща им се процент от изговорените минути – много е важно да съумееш да задържиш клиента на телефона по-дълго. Най-добрите са в състояние да говорят часове наред. Правят го от години. Но, като цяло, парите са мизерни. Често са сърдити – на живота, на времето, на колегата отдясно, на колегата отляво… понякога си съскат, понякога откровено се обиждат.

Никой не вярва, че има свръх способности да вижда в бъдещето. Но никой не мисли, че лъже – картите показват това. Ако има грешка, то картите са сгрешили – не аз. Клиентите – различни. Хора в криза, хора пред избор, скучаещи хора, любопитни, откровено нестабилни и откровено пияни понякога. Имат конкретен въпрос или искат да знаят какво ще стане с живота им  по принцип.

Аз – студент, работата – удобна, сам избираш часовете, в които работиш и ги заявяваш предварително. Врачка не съм, просто знам коя карта какво значи. Уча бързо, а ми беше попаднала колода „Таро“ преди време. Обучават ме два дни. Трябва да седя и да слушам как го правят големите, да си открадна занаята, един вид. На третия ден започвам работа, на четвъртия напускам.

Тогава реших – хората да си усложняват живота без моя помощ, ако обичат! Съвети не давам – само подкрепа! Дори да знам, че е факт, как бих могла да кажа на някого, че голямата му изпепеляваща любов е, всъщност, невротична зависимост?! Дори да знам, как бих могла да кажа на някого, че бизнеспартньора, който си е избрал ще го измами?! Дори да знам, как бих могла да кажа на някого, че трябва да се сбогува с живота и близките, защото скоро няма да може?!

А, животът все още е хубав, защото е неочакван. И, както са казали мъдрите – „Не е важно какво ти се случва, важно е какво правиш с това”. И, както са казали още по-мъдрите – „Като се обърне каруцата, важно е да има кой да ти помогне да я изправиш”.

Петък е – приятели ще дойдат на вечеря. Обещала съм да им гледам на „Таро”, те обещаха да не ми вярват.

2 thoughts on “Когато бях врачка

  1. Тони каза:

    Здравей Мила, не се познаваме и ми е трудно да говоря с непознати, особено в Интернет, където те четат много хора. Уважавам твоите мнения и ми е интересно да чета всички твои разсъждения. Трудно ми е да изказвам мнения и размисли, защото си мисля, че няма да са много умни и интересни за другите. Мисля,че бъдещето е такова каквото си го програмираш. Скоро ми се случи да попадна в духовна дупка от която трудно се измъкнах, но същевременно си пожелах да бъда много болна и да си почина от всичко и от всички. Е сбъдна се – шест месеца лежах на легло и все още не съм достатъчно добре, но вече не си позволявам да мисля за болест, дори и да ме боли казвам, че съм здрава. Какво ли не прави психиката. Ще се радвам да чета твои мнения по всички проблеми, които те вълнуват.
    Тони

    • Mila каза:

      Здравей Тони, благодаря за милите думи, още повече благодаря за споделения опит. Трогна ме. И аз мисля, че болестите идват, когато ги пожелаеш (дори не на рационално ниво). После свикваш с тях и стават удобен повод да запушиш живота си. Позата на страдалеца е любима поза на много хора. Но, не мисля, че трябва да да отричаш, че те боли – споделянето е начин да извадиш болката от себе си и да я преодолееш.

Вашият коментар

