Страшно смешни хора и дявол на райета

Продавачите никога не свършват

И никога не спят, или поне, спят само с едно затворено око. Непрестанно търсят нови и нови начини да продават. Бързо научават за новите комуникационни възможности и бързо се подреждат в редиците на ползвателите им. Обществени тенденции – каналите за комуникация стават все повече и  повече. Още обществени тенденции – медиите се променят, стават все по-социални и поради това все по-неуправляеми… гадовете. Няма начин да попречиш на някого да наплюе теб или продукта ти в блог, „Фейсбук” или „Туитър”. Можеш единствено да направиш така, че да не бъдеш наплют.

Отегчените некуповачи намират нови и нови начини да не купуват

Отказват да се трогнат от брилянтните маркетингови стратегии. Което само по себе си е отвратително поведение! Човек очаква, че като прочете три-четири статии и съдържанието на една-две книги по успешен маркетинг и реклама, трябва усилията му да дадат резултат. Е, в краен случай може и да инвестира време и усилия и да прочете нещо повече от съдържанието. Въпреки че, едва ли се налага – то в съдържанието си пише и го пише кратко и ясно. Що да си затормозяваш мозъка, като можеш да го ангажираш с по-приятни неща?! Или просто да не го ангажираш – зер, то мисленето е трудна работа!

Прашна сентенция

Една стара сентенция твърди, че няма нищо по-страшно и опасно от човек прочел една единствена книга през живота си, особено, ако тази книга е Законът за движение по пътищата. От доста време си мисля, няма нищо по-смешно от човек чел само книги за успешен маркетинг. Отчайващо много нелепи хора се вихрят наоколо. Идиотски много пара отива в свирката. Твърде много усилия са посветени на формата, твърде малко на съдържанието. Твърде обидно е личното отношение, когато е симулирано. И, ако Ники Кънчев ти „звънне” три пъти за една седмица започваш да ругаеш него, не нещото, което ти пробутва.

Дяволът никога не е само черен

От време на време дяволът е на райета, от време на време е на розови точки на зелен фон, по маркетингови съображения. Но, добрата реклама е едно – манипулативният маркетинг съвсем друго нещо. В добрата реклама има закачка. Стимул за мозъка. Тази закачка те провокира да потърсиш информация. А търсиш информация в старанието си да откриеш най-добрият продукт или поне този, който най-ти допада. Дали е само роден феномен? Дали само тук под „успешен маркетинг” се разбира „успешна манипулация”? Но, манипулацията, успешна или не, си е откровена лъжа. Никой не желае да бъде лъган. Защо тогава, толкова много хора искат да лъжат?

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s