Строй се! Преброй се!

Биг Брадър и тоталитарни спомени накуп

Днес стартира онлайн преброяването на населението. Дадох сметка, че имам зверски съпротиви срещу него. Не срещу онлайнското – принципно. Първо – наистина не разбирам защо и е на държавата да ни наднича по домовете. Не и ли стига, че ни подслушва и ни чете кореспонденцията? Знаем, че е от грижа, ама, все пак, не е ли малко нагло?! Второ – етикетите – те казват твърде малко. Няма нужда да подробно да обясняваш себе си – там си някъде, няма „ама“.  Намери си графа. Не се налага да разсъждаваш. Има кой да го прави вместо теб. Ако държавата каже, че си „кулак” или „враг на народа”- такъв си. И не можеш да и възразиш. Твърде тоталитарен подход. И, за да е абсолютно ясен почеркът – не те ли преброят – ще те глобят. Помисли си! И кажи „да“!

Проблемът с етикета

Третото май е лично. Ще ми се наложи да се самоопределя като „вдовица”, чедото ми съответно е „сираче”. Формално е така. Но, всеки който, дори бегло познава мен или детето ми знае, колко не се връзваме с тези етикети. Обаче държавата държи да ми ги навре в очите. Нищо, че се отказах от съмнителната чест да ми оказва подкрепа заради „неравностойния” статус. Не очаквам различно отношение. Това, което искам е да си имам възможно най-малко работа с институциите. Но, държавата не е съгласна да не я забелязвам. Не желае просто да си плащам данъците и да не ми се пречка. Чувства се длъжна да ми потропа на вратата. И има наглостта да ми обяснява, че е за добро.

За десерт

Имам подозрения, че това с преброяването така и няма да се случи като хората. Разни хора ще вземат разни пари. Известно време ще се забавляваме с въпросниците. Ще излязат няколко нови вица. После известно време ще се забавляваме с резултатите. А, държавата ще е направила още няколко празни оборота. Карай! Време да минава! Тя, кризата, все някога и сама ще свърши.

One thought on “Строй се! Преброй се!

Вашият коментар

