Дени за живота, времето и всичко останало

Продължавам да се забавлявам с обясненията на щерка си за нещата. Начинът, по който опознава света и начинът по който го вижда ме очарова. И топли,  учудва и учи…

Дени каза:
– Не мога да разбера защо някои филми толкова много приличат на други филми!

Дени каза:
– Според мен, баскетболният кош е произлязъл от кошчето за боклук!
– Защо мислиш така?
– Защото хората са имали боклук за изхвърляне, преди да измислят топката.

– Мамо, какво стана?!
– Без да искам счупих една чиния.
– О, лошо!
– Е, нищо, нали счупеното е на късмет!
– Така ли! Може ли да счупя този буркан?
– Важи само, ако е счупено случайно!
– А, ако е случайно нарочно…?

Дени измисли приказка: „Имало едно време едно цвете. То искало да стане пеперуда. Но, за целта, трябвало първо да стане гъсеница. Но, то не искало да става гъсеница. Тогава дошла неговата приятелка пеперуда и те заедно измислили начин.”

Топъл, топъл, неочакван ноември. Дени се чуди какъв ли е този странен сезон. Накрая решава:
– Сега е петтият сезон!

Два-три дни по-късно установява, че листата вече не са по дърветата и има идея:
– Искам да се гмурна в тях!

Дени планира уикенда:
– Мамо, „Патиланци“ ли е по-близо или летището?
– Мисля, че летището. Защо?
– О, прекрасно, хайде да отидем до Варна!

Дени учи за видовете животни. Свикнала да бъде провокирана, ми подхвърля провокация:

– Мамо, какво животно е часовникът?
– Много свирепо животно!
– Ииии – аз мисля, че е домашно животно… но диво.
– Защо диво?
– Защото не спира! И все звъни, звъни…

Правя някакво широко обобщение, а Дени казва:

– Аз не съм „хората”, аз съм човек!

One thought on “Дени за живота, времето и всичко останало

Вашият коментар

