Умните жени не са феминистки

Умните жени никога нищо не искат

Те го просто го получават. Умните жени не знаят какво означава борба. Но знаят, че силата им е в слабостта. Умните жени умеят да накарат по-умните да работят за тях. И да са им благодарни за честта. Умните жени слагат красиви бижута и стават красиви бижута.

Умните жени се изрусяват

Умните жени могат да пърхат с мигли. Оглеждат се наоколо с изгубен поглед, докато се намери някой подходящ да ги „спаси”. Но, умните жени стоят здраво на високите си токове.  Разполагат с оръжието наречено „вина”. И знаят как да го използват.

Глупавите жени се бунтуват

Глупавите жени режат косите си. Смятат, че усилието се възнаграждава. Вярват, че стандартите са общи. Искат да работят по мъжки. Работят мъжки. Често по-мъжки от мъжете. Глупавите жени очакват уважение. Глупавите жени получават уважение. А заедно с него и съжаление.

Глупавите жени тъгуват

Глупавите жени никога не успяват да бъдат щастливи. Винаги имат несвършени задачи. Предстоящи битки. Глупавите жени заспиват сами. Глупавите жени са феминистки. Глупавите жени твърдят, че са равни с мъжете.

Глупавите жени забравят

Забравят, че са жени. Забравят, че всъщност, превъзхождат мъжете. Имат друга природа и владеят друга магия.

22 thoughts on “Умните жени не са феминистки

  1. Nora каза:

    Здравей, Мила! За първи път се спирам на блога ти и успя да ме провокираш да напиша коментар! Напълно съм съгласна със заглавието на публикацията ти, но май съгласията ни се изчерпват дотук. Имам чувството, че не разбираш какво точно означава феминизъм, или поне не можеш да различиш феминизма от фанатизма, който напоследък е преобладващ сред жените, борещи се за правата си. Умните жени наистина не са феминистки, в смисъла на фанатично отстояващи някакви принципи истерички. Но умните жени могат много повече от това да пърхат с мигли и да бъдат слаби. Умните жени никога не биха допуснали да станат бижута, защото те (знаят че)са много повече от аксесоар. Умните жени знаят, че вината не е оръжие. Жените, които не успеят да получат уважение, са глупави. И по-нататък в текста ти: колкото по-умен е един човек, толкова по-тъжен е той, независимо от неговия пол… и не знам за теб, но аз познавам повече глупави жени, които не заспиват сами… 🙂 Просто на толкова много нива съм несъгласна с теб, че мога до безкрай да пиша. И все пак ценя личното мнение на хората и ти казвам благодаря, задето успя да провокираш такива мисли в мен! Пожелавам ти приятен ден и се надявам да разбереш това, което се опитах да споделя, защото то не е особено далеч от твоята идея 🙂

    • Mila каза:

      Благодаря за коментара! Ще се радвам да не е последен.
      Не разбирам много неща, но доста добре знам какво искам да кажа 🙂
      Хубав ден!

  2. ванев каза:

    Глупавите жени режат косите си? А не, те просто четат модни списания. Може би защото искат, но предимно защото могат и колкото повече могат, толкова повече искат, именно защото знаят, че ще могат повече, когато искат повече. Всъщност са още по-глупави – не ги режат, за да не си помислиш, че не са от онези глупавите, които демонстративно ги режат, за да си помислиш, че са глупави, а това – признай, ги прави ужасно глупави.

    Ето така ти звучи целия пост и да – не ми хареса. 😉

    • Mila каза:

      Благодаря за коментара 🙂 Ако още някой ми обясни какво искам да кажа, ще се почувствам наистина щастлива 🙂

      • ванев каза:

        Ти пак се чувствай щастлива, но семантиката ти убягва като ямайкски спринтьор. „Как звучи“ не е като „Искала си да кажеш“. Всъщност и третокласник (ако не – най-вече) би разбрал какво искаш да кажеш. Което е супер, но до едно време.

        Не искам да пиша критика, а само да те попитам и ще съм ти благодарен, ако ми отговориш: Ти умна или глупава жена си?

  3. anna каза:

    🙂 Мила,поздравления за втория отговор 🙂 искренно ме накара да се усмихна 🙂 браво,то по всяка тема има още много много да се говори и добре ,че всички не сме на едно мнение,че иначе нямаше да има за какво да си говорим

    • Mila каза:

      И аз благодаря 🙂 Ако този пост има посление, то, то е свързано с това, че няма как да вървиш срещу природата си и да се чувстваш добре.
      Нямах идея, че ще бъде разчетен като размахване на пръст или рецепта за живот… а борбата между половете… е толкова безумно остаряла тема, че хич, хич не ми е тема 🙂

  4. Mila каза:

    Гоподин, Ванев, вие очевидно сте второкласник, защото смисълът продължава да ви бяга 🙂
    Моля, ходете да хейтвате другаде. Предпочитам тук да се водят смислени разговори.

    • ванев каза:

      Мила, очевидно е, че във втори клас добре съм усвоил запетайките. Развито умение, което не забелязвам при теб. Това ме навежда на мисълта, че с писанията си си доста напредничава. Не съм дошъл нито за да се подигравам, нито за да подстрекавам, но е справедливо да отговоря подобаващо. Нещо, което ти, като домакин на този блог, би било повече от възпитано да направиш. Затова културно ще попитам пак, предвид изписаното съдържание на поста ти: ти умна или глупава жена си?

      • Mila каза:

        Мисля, че поведението ви е нагло и недопустимо. Приемам, че имате право на него. Но, твърдя, че аз имам право да не отговарям на въпроси, които смятам за агресивни, сексистки и глупави.

  5. Chervenata каза:

    Мила, не го слушай Ванев, въобще не си длъжна да заставаш като на растрел до стената.
    Ванев някой покана ли ти прати да досаждаш по женски хрумки? Запетайките ти може и да са на място, но очевидно ти не си на мястото си.

  6. Ева каза:

    Хах, доста се забавлявах с поста. Мила, благодаря ти за това че ми напомни, отнов да не воювам 😉
    Прекрасна хрумка и намигване, за съжаление, неразрбрана от повърхностно четящи екземпляри :Р.
    А по повод Ванев, прости и подари удмивка.
    Г-н Ванев, искам да попипатм защо не идете да направите забележка на един Кант, който по неведоми причини е имал навика да пише изречения от по половин страница? :Р
    Обичайте себе си, за да обичате и останалите :Р

  7. ванев каза:

    Здравейте, прекрасни хора! Мир вам! Предварително се извинявам, че ще попиша малко офф-топик, но тъй като аз писах твърде кратко относно топика, това едва ли е проблем.

    Забелязали ли сте, как почти всеки пост, съдържащ „феминизъм“ в заглавието си, бива последван от коментари, общият сбор на думи в които, надхвърля няколкократно обема на самата, изложена от автора на поста, теза. Същото ще се получи и тук. Очевидно е, че феноменът е дискутиран ожесточено и още по-очевидно е, че различни хора възприемат, излагат и отстояват различни убеждения относно него. Някъде има диалог, другаде – липсва дори бегла идея за такъв. Важното е, че самата тема поражда конфликт.

    Понякога, когато човек стане жертва на подобен конфликт, заслепен от своите си нагласи и мироглед, не обръща особено внимание на някои детайли в иначе изграждащата процеса на конфликта, комуникация. Разбира се, не бих могъл и да искам от вас да се върнете назад и да прочетете коментарите ми отново, но ако го направите, ще видите, че няма и намек за несъгласие от мен към написаното от Мила.

  8. ванев каза:

    Това, което не ми харесва е начинът на изложение. Не споменавам качеството на съдържанието, което само по себе си представлява нахвърлени твърдения от субективен характер, насочени двусмислено с цел интуитивно отнасяне към определени категории жени. Умни жени и глупави жени. Не споменавам липсата на каквато и да е референция или аргумент в защита на тези твърдения, защото не е и нужно. Това е блог и в него човек може да напише каквото си иска, както си иска. Логично е, от друга страна, когато автора на блога размишлява върху даден феномен, да може да се идентифицира с него. Нещо като от „това изобщо не се отнася до мен“ до „да, това съм аз“. При това може да го направи свободно, без дори да няма и елементарна представа относно универсалните разбирания за обекта на размисъл, а просто впечатления. Така както усеща нещата. Чисто споделяне. Заради това считам, че би било некоректно да се обърна към автора с „Мила, не си права!“ или „Светът не е такъв, какъвто си мислиш!“, защото тя има право да си мисли каквото си иска, както си иска и за себе си тя ще бъде права.

  9. ванев каза:

    Тук, обаче, тя генерализира жените в два полюса – умни и глупави, и е повече от нормално аз, като читател, да я попитам към кой полюс тя отнася себе си:

    Мила, защо предвид липсата на смислово сходство между „Как звучи“ и „Искала си да кажеш“ сравнението „семантиката ти убягва като ямайкски спринтьор“ ти тълкуваш като „хейтвате“? Коя част от поведениете ми е „нагло и недопустимо.“? Защо когато аз пиша, че съдържанието е достъпно за третокласник, ти се обиждаш, вместо да приемеш, че е написано леко, просто и увлекателно (така, както би го разбрал прекрасно един третокласник – без аргументи и разсъждения, а просто с умело навързани твърдения). Това подсказва (отбележи, че използвам „подсказва“; не мога да бъде сигурен) че си по-чувствителна природа, а това, според мен, е прекрасно! Прочетох по-скорошните ти постове, както и по-стари, и колкото повече се разхождам из блога ти, толкова по-чувствен и женствен образ си изграждам за теб. Образ, изпълнен с цветове във всякакви нюанси и много положително настроение, така и отношение. Образ на добър и чувствен човек.

  10. ванев каза:

    Прощавай ако първите ми три изречения са били по-директни – те бяха просто пример, а аз по природа съм по-директен. Поздравявам те за прекрасните читатели, които ревностно те защитават; от това по хубаво, за някой, който използва блога си, за да споделя – здраве му кажи. На тях, както и на теб, споделям последния пост в блога си, който е един прекрасен размисъл на Халил Джубран ~ http://kristian.vanev.info/?p=1282 . Така, сега отивам ритуално да си отрежа кутрето. Шегувам се, алоу! Ciao и усмивки! 🙂

    P>S> Все още не харесвам поста ти, но това не означава, че с това те нарочвам като някакъв отвратителен човек, нали? 🙂

    • Mila каза:

      Определено нямам време и желание да споря с вас. И категорично не смятам, че сте „отвратителен човек“. Просто имам резерви към хората, които вместо да създадат свой продукт – критикуват.
      И имам още повече резерви към хората, които използват моя блог, за да популяризират своя.

  11. Isobel каза:

    Постът е откровено глупав и този блог ме загуби като читател. Сред основоположниците на феминизма са жени като Симон дьо Бовоар и Вирджиния Улф, които са всичко друго, но не и глупави! Жалко е колко малко е познат феминизмът в България, колко малко фемиснистки класики са преведени, колко малко жените уважават себе си-това се вижда навсякъде!

    • Mila каза:

      Постът е откровено саркастичен и вие вероятно щяхте да го разберете, ако наистина четяхте, а не търсехте повод да тролвате 🙂 Благодаря за коментара!

  12. ДТ каза:

    Повдига ми се от „умните“ жени, които описваш. Знаеш ли, дори съм горда, че никога няма да бъда една от тях. За мен най-голямото унижение е да бъда превърната в „красиво бижу“. Не се възползвам от чувството за вина в другите, дори това да е човек, когото ненавиждам, просто защото винаги играя честно.
    Очаквам и получавам уважение, защото го заслужавам. Битките, които водя, ми носят най-голямо щастие именно поради това, че ги водя сама и все пак успявам да ги спечеля. Те ме карат да се чувствам пълноценна и да знам цената си.
    И ако наистина владеем „друга магия“, тя със сигурнот не е това което описваш- „умението“ да живеем като втора ръка хора, неспособни да се грижим сами за себе си. Това за мен са паразити и не толерирам никой, мислещ по този начин.

Вашият коментар

