Естествено ли е да си родител?

Теза и антитеза или…

Най-естествените от естествените

Темата вчера беше смъртта. Марта каза: „Знаеш ли какво си мисля – може би го мисля отдавна и това обяснява изборите ми дотук. Ако се раждаха повече деца в едно семейство, смъртта щеше да се приема много по-лесно. Но в последния век и половина има много повече семейства, които всъщност са с много по-малко деца. И така отсъствието на всеки от това семейство е толкова немислимо, че се забравя, че и смъртта, и раждането са естествена част от съществуването.”

Много обичам Марта

Затова слушам, дори от време на време, чувам какво ми казва. Още повече, че обикновено казва нещата, които и аз мисля. Много обичам и други хора, за които раждането не е така естествено. Стресната съм от това, колко много хора около мен доброволно се отказват от правото си да бъдат родители. Твърдят, че не искат да имат деца. И са искрени в това си твърдение. Хора, на моята възраст (32)  и нагоре от нея.

Причините?

Признавам – причините са основателни. Разумни, логични, издържани, съвсем, като хората, които ги привеждат. И много, и различни…от времето, през кризата и правилния партньор в това приключение, до усложненията, които носи родителството.

Какво е станало с най-природния ни инстинкт?

Мога да предположа какво и защо се е случило, кога е започнало и, може би, до кога ще продължава. Но не искам. Не и сега, защото не съм ги изяснила и за себе си достатъчно. Искам да попитам. Вие, ако искате ми отговорете. Защо най-природно в човека е подложено на преоценка? Не от Сульо и Пульо, не от хората от „маалата”, а от хората, които биха били добри родители – образовани, възпитани и успешни… какво става?

Естествено ли е да не пожелаеш да имаш дете?

Кога е естествено да пожелаеш да не станеш родител?

И по какви причини?

2 thoughts on “Естествено ли е да си родител?

  1. Ева каза:

    Миличък, ако ти кажа, че това беше снощната тема в една иначе доста войнствена дискусия… Едно приятелче каза – ние с жената искаме 7 деца, дано тази им мечта се сбъдне, за момента е горд татко на едногодишния Борко. Оказахме се събрани от къде ли не хора, но се обединихме около темата за децата.Посподелихме опит и наблюдения и се потресох от себе си, колко компетентно се изказвам на тая тема. Попитах се кое ми дава това право? Имам още да помисля по този въпрос.

    • Mila каза:

      Ечо, според мен твоят майчински инстинкт стига за седем деца 🙂 но, аз наистина се тревожа за хората, които не искат да имат деца… то е като да кажеш, че не огладняваш или, че нямаш нужда от сън… странно тръгвани срещу природата е.

      Аз не го разбирам, затова и питам. Защо все повече хора не искат да имат деца… не че е лесно да имаш… но е хубаво!

Вашият коментар

