Къде е лятото?

Този пост е за Явор, който съвсем добре знае къде е лятото, но пита, за да ме дразни 🙂

Петъчното лято

Петъчното лято е различно от понеделнишкото лято. В петък отговорът на въпроса щеше да звучи така:

Лятото е в студа сутрин. Докосва малко грубо кожата ти и те кара те да се замислиш „Бе, дали да не се върна за връхна дреха?!” Лятото е в решението да не се върнеш, защото знаеш, че до няколко часа слънцето ще го разтвори. Лятото е в дъжда, който се излива. И в усещането този дъжд да намокри лицето ти. Лятото е в късите поли на момичетата. И в гласовете на младите мъже, които стават странно ниски, когато момичета с къси поли минават край тях. Лятото е в лекото главоболие вечер, което напомня „Днес повечко походи навън, ама пак си забрави очилата!” Лятото е в лятното безсъние, което щеше да е уморително, ако не беше толкова красиво… и още, и още…

Понеделнишкото лято

Лятото е и в понеделник сутрин. Когато седмицата предстои, задачите са до никъде, изобщо не знаеш кой и какво ще се издъни в следващите дни. И раздразнено се чудиш – рутината ли те уморява повече и ли ненадейните ядове?! И не е ли време да си вземеш шапката и да избягаш поне за малко?! Щото и ти си човек и имаш нужда от почивка. А няма кой да ти я даде, ако сам не си я позволиш…

И изведнъж – я, лято!

Тази сутрин един непознат ми пожела „добро утро”. Бързам си аз за работа и вече подреждам деня в главата си. Някакъв човек си купува вестник. И ме загледа, и ми се усмихна. Колкото повече приближавах, толкова по-широка ставаше усмивката му. Реших, че е пореден познат, когото не разпознавам. После осъзнах, че никога не съм виждала този човек. А той продължаваше да ми се усмихва и ми пожела „Добро утро и хубав ден”, когато минах покрай него. Не знам на какво се усмихваше – на зелените ми сандали, на бялата ми пола, на слушалките в ушите ми, на крачките ми „влезли” в музиката… не знам… но, знам, че е тука лятото!

Добро утро и хубаво лято!

5 thoughts on “Къде е лятото?

Вашият коментар

