Аз, моя милост и моето тяло

За пореден път се убеждавам, че тялото ми е по-мъдро от мен

Всеки път, когато имам нужда от почивка, а не искам и не мога, и не знам как да си я позволя – то поема инициативата и лепва някое вирусче. Сополи, кашлица, отчаяното чувство, че съм сдъвкана и изплюта… и поподритната после… А тялото ми освен мъдро е и хитро – дисциплинирано си избира такива болежки, дето минават за няколко дни. Но, междувременно ми дава необходимата почивка.

Наслаждавам се

Да си призная – страдам си, ама и се наслаждавам искрено. Щото няма друго толкова сладко излежаване, като излежаването с лека температура. Всичко загубва значение. Концентрирам се в това колко ми е зле. Събират се облаци. Земята започва да се върти по-бавно. Обхваща ме чувство за безсилие и за несправяне… все чувства, които не приемам и гледам да не изпитвам. Плачливо ми е и мога с удоволствие (и с извинение) да си поплача. От сърце и с глас. Със звучно хълцане и проточени стонове… „Животът е гаден и несправедлив! И защо все на мен! Не може ли, не може ли… да се изруся и да отстъпя на някого правото да се бори вместо мен!? Не може ли, а?! Не е ли крайно време?!”

Боледуването е хубаво

Само отчасти, заради себе си и заради правото на почивка, което носи. Хубаво е, основно,  заради оздравяването. Заради усещането за катарзис. Заради неизбежното преподреждане на приоритетите. Заради хората, които ги е грижа. Които даже и не питат могат ли да са ти полезни – просто са! И защото, когато болката и неразположението се разкарат – светът е различен. И си даваш сметка колко невероятно важно е това – да няма болка.  Нещо естествено дадено – нямането на болка престава да е от значение… но когато болката се появи и се разкара…. Много гот J

Гранична ситуация, чичко Ясперс!

Благодаря!

Връщам се в леглото!

3 thoughts on “Аз, моя милост и моето тяло

  1. Ева каза:

    Е колкото и да ти се иска, не можеш да станеш по-руса от мен! :Р но пък за светка на това си те обичам безкрайно, а както надето каза преди тоооооооолкова много години, всеки има право да е блондинка под прикрите 😉

Вашият коментар

