Да си жена е удоволствие!

Или светът в стил „чик лит”

Що е то „чик лит”?

По случай приближаващия осми март, вчера шести, такъв, прекарах в излежаване, четене на чик лит и злоупотреба с шоколад. Прекрасен ден! За тези, дето не са запознати с термина – буквално значи – литература за мацки. Книжки писани от жени и за жени. На кориците им има червила или високи токове или и двете. Да не се бъркат с кориците на тези, на които расов мъж е притиснал дългокоса нимфа. А, на нея, нещо и е лошо и е попритворила очи. Ама пък, деколтето и се е поотворило… може би, за компенсация. Тези книжки са други.

Лирическият Аз…

Главната героиня е на възраст между 20 и 40 години. Най-често е на 30 и няколко. Работеща, доста невротизирана дама, която отчаяно търси мъж, който да се погрижи за нея. Но, макар, сърцето и да се облива в кървави сълзи,  тя успява да се държи самоуверено. Добре де, това не е обичайното ми четиво, може да не е съвсем вярно обобщението ми.  Но, в тези, които аз съм прочела – това е типичният образ.

За да реализира себе си, героинята се нуждае от:

–         Купища обувки

–         Модни дрешки

–         Добра козметика

–         Най-добра приятелка

–         По-топъл и разбиращ шеф

–         Мъж, мъж, мъж…

Май разбирам

Голяма част от тези книжки, се пишат, за да станат притурки на дамски издания, в които се рекламират въпросните продукти. Без шефовете и мъжете и приятелките, де. Което обезсмисля внушаването на идеята, че за да реализираш себе си, трябва да „забиеш” успешен мъж. За да съм коректна, трябва да кажа, че всъщност с удоволствие от време на време глътвам някое такова четиво. Възприемам ги, като

„дъвка за мозъка”

Но ги прочитам с удоволствие. Защото, изобщо не можеш да имаш съмнение, че накрая всички се подрежда. Но, се подрежда, едва когато, милата героиня стъпи уверено във високите си токове и престане да разчита някой да се погрижи за нея. Вземе, че си повярва и хване живота си в ръце. Абсолютно „коректно политически” (добре де, психологически”). Наред с това, оставя в драгата читателка усещането:

„Е, щом тя може – аз също  мога!”

Така че, мили дами, за утре изберете по-високи токове! Намъкнете най-фриволните си дрешки! И си сложете усмивка заедно с червилото! Да си жена е удоволствие, което мъжете няма как да разберат! (е, нищо, че някои се опитват). Бъдете красиви, нежни и весели. Няма смисъл да вървим срещу природата си. Нямат смисъл опитите да работим „по мъжки”, да мислим „по мъжки”, да се държим „мъжки”… дори, когато се получават, не ни правят спокойни и щастливи.

 Кой може да твърди

и да твърди със сигурност, че да че да работиш, мислиш, управляваш, действаш „по женски” е по-неприемливо?! Просто е различно. Въпрос на различна природа. Няма смисъл да се върви срещу нея! Да си жена е удоволствие! И е удоволствие, на което можем да се наслаждаваме всеки ден.

Да помним, че няма невъзможни каузи

Освен, може би, тази със свалянето на  „онези 5 килограма“. Но пък как добре ви стоят те!  И нека водим битките си по женски – със стил и елегантност. С грижа за другия, мекота и устойчивост, на която само дамите са способни! И да не забравяме, че за да бъдеш истински нежна и слаба, се налага да бъдеш изключително силна.

4 thoughts on “Да си жена е удоволствие!

  1. Друга жена каза:

    Мила Мила, бих се радвала да споделиш какво направи за себе си на 8ми март, за да се почувстваш жена 🙂

  2. mila114 каза:

    Аз всеки ден се чувствам жена 🙂 и всеки ден това ми харесва, така че, не напревих нищо по-различно 🙂 Благодаря за хубавия въпрос 🙂 Мисля да го използвам за заглевие на нов пост 🙂

  3. Самотна с дете каза:

    Да си борбена майка е трудно! Особено с дете под крилото, а най-вече ако няма друга подкрепа! В думите Ви намирам себе си…

  4. Ева каза:

    Ох тези 5 кг. днес ме караш да се смея и да плача. обичам те безкрайно много. напомни ми каква трябва да съм.

Вашият коментар

