Не давам милостиня!

Аз съм ужасен човек!

Трябва да призная нещо – аз съм ужасен човек! Не давам милостиня на майки с деца! Не подминавам уличен музикант без да се усмихна и без да оставя дребни. Но, никога и под никакъв повод, не давам пари на майка, с дете. Нещо повече, видя ли такава жена – място не мога да си намеря от яд. Първо – насила се спирам да не и се разкрещя. После започвам да се ядосвам!

Ядосвам се!

Ядосвам се първо на себе си, защото просията с деца ме вбесява от години, а до ден днешен, не съм се погрижила да се информирам, на кого и къде трябва да се обадя, за да спре това. Поне, да ги приберат от тротоара тия хора! Да не стоят на дъжда! После започвам да се ядосвам на институциите. Защото, дори да позвъня в полицията или в агенция за защита на детето…

Какво ще стане?!

Дори да успея да докарам авторитетния си тон и да ги накарам да се размърдат – най-много да идат да им проверят документите. И да ги разкарат от този тротоар. Ама, нали, отсрещният е свободен?! И после… Щото, не знам кога да спра, започвам да се ядосвам на обществото, позволило съществуването на такива институции и такива хора.

Да превърнеш чедото си в оръдие на труда…

Не мога да повярвам, че е възможно някой да печели благодарение на детето си. Отказвам да повярвам, че родител би зачертал човешкото в собствената си рожба. Че би я превърнал в предмет, в средство за печелене на пари… Не мога… но се случва. Всеки божи ден се случва! Не мога да ги спра! Това, което мога да направя, е да не казвам:

Браво! На ти тези пари! От това се печели добре! Ела и утре!

Да дадеш пари на просякиня с дете, означава да поощриш една порочна практика. В един по-добър свят, хората ще благоговеят пред децата си. Ще вярват, че децата са суверенни личности, които нищо не им дължат. Ще знаят, че единственото, което могат да очакват от наследниците си, е да им усложнят живота. Че, техен родителски дълг е, не просто, да създадат гнездо, но и да им дадат криле. И някой хубав ден да са щастливи от факта, че децата разперват тези криле и отлитат. Да бършат сълзите си, но да са щастливи, защото са изпълнили дълга си. Да са щастливи, защото, птичето ще се връща… понякога. И ще го прави с удоволствие! Е… ще гоправят с удоволствие, само, ако родителите са се справили с родителството.

Това в някой по-добър свят, Докато живеем в този,

АЗ НЯМА ДА ДАВАМ МИЛОСТИНЯ НА ПРОСЯКИНИ С ДЕЦА!

КАТЕГОРИЧНО ОТКАЗВАМ ДА ГИ ПООЩРЯВАМ!

2 thoughts on “Не давам милостиня!

  1. Ева каза:

    Ти ако си ужасен човек, то аз съм стократно по. ай са. а да ти кажа ли, че всъщност бизнеса е хипур-супер-дупер доходоносен и че децата всъщност се отдават под наем? Хайде да не те доядосвам, че и аз подпалих. А ти си един прекрасен човек и винаги трябва да се гордееш със всяка една твоя позиция и решение за отношение!

  2. Силванка каза:

    Мила, Мила!!
    Това чувство ми е до болка познато! И на всички ни. Аз за себе си съм решила въпроса така. Давам на всичко хора по улицата, които правят нещо. Свирят, пеят, но не и на продавачите пред църквите-въпреки, че ми се е случвало. Така възпитавам и детето си; работата се възнаграждава – мързела не!А на тези, които са просто инструмент в ръцете на мафията-съжалявам, но не мога!Както каза ти не искам да ги поощрявам или направо да влизам в системата им. Да, мъчно е, но всички трябва да погледнем по-глобално. това е чиста политика и ние малко или много сме безсилни. Да събираме подписи, да си кажем по форумите…няма особен резултат, защото не е залегнало в предизборната листа на избраните ни управници. Остава само да възпитаване правилно децата си. Обичам те миличка, и на всички, които се чудят как да подходят в подобни ситуации на просия,ще си позволя да дам съвет, моля ви влезте в най-близката църква и запалете една свещичка с молитва за тези хора. Защото само Бог знае какво им е най-необходимо! Въпреки болната тема, аз желая на всички Светли рождествени празници!!!

Вашият коментар

